Вибори-2019: хто претендує на посаду президента та в кого які шанси

Читать на русском
Валентин Войтковполітолог

Президентські вибори в Україні заплановані на 31 березня 2019 року, але основні претенденти на посаду глави держави давно почали заявляти про свої амбіції. Так, лідерка «Батьківщини» вже оголосила передвиборчу програму «Новий курс країни». Восени з аргументацією «щоб не мучила совість і щоб змінити країну» повідомив про намір балотуватися мер Львова Андрій Садовий. Не став тримати паузу й Анатолій Гриценко. Тим часом зміни відбулися в таборі екс-регіоналів. Співголова фракції «Опозиційного блоку» Юрій Бойко та лідер партії «За життя» Вадим Рабінович підписали угоду про створення «Опозиційною платформи – За життя». Серед тих, хто ще не дав офіційних коментарів про свою участь у виборах, але постійно присутній у президентських соцопитуваннях, актор Володимир Зеленський та лідер гурту «Океан Ельзи» Святослав Вакарчук. Чинний глава держави також поки не оголосив офіційно про свою участь у виборах, але розпочав кампанію з гасла «Армія! Мова! Віра!»

Політтехнолог, виконавчий директор комунікаційної групи XPR Валентин Войтков вважає, що якщо взяти останні соціологічні дослідження та результати соцопитувань протягом останніх дев’яти місяців, то зважаючи на загальний рівень недовіри, більш-менш вдалу кампанію проводить Тимошенко.

Тимошенко

Рейтинги Тимошенко зростають із весни, звернув увагу експерт.

Фактично, вона є лідером президентської гонки. Імовірно, вона буде в другому турі. Складно передбачити обставини, які б завадили їй це зробити, констатував він.

Наразі питання в тому, хто буде її конкурентом у другому турі, зазначив Войтков.

Порошенко

Основний конкурент Тимошенко – Порошенко, оскільки він має співставні ресурси – кадрові, фінансові, адміністративні. З тим потенціалом, який у нього є, він може претендувати на потрапляння до другого туру, уточнив він.

Політтехнолог припустив, що протягом кількох наступних місяців буде масова реклама, включаться мажоритарники.

Як виконують обіцянки потенційні кандидати в президентиСлово і Діло аналізувало, як виконують обіцянки потенційні кандидати в президенти, які зараз обіймають державні посади.

«Порошенко має шанси вийти до другого туру. Хоча перемогти йому буде дуже складно», – зазначив він.

Експерт не виключив, що конкуренцію Порошенку може скласти Зеленський, який веде кампанію тролінгу.

Зеленський

На його думку, Зеленський має хороші шанси на другий тур, оскільки впізнаваність на рівні 100%, є ресурс у вигляді 1+1, до новорічних свят стартують концерти та фільми. Наразі його кампанія відбувається в телевізійно-іронічному стилі.

«Скоріш за все, Зеленський піде на вибори. На тлі того негативу, що накопичився щодо до традиційних політиків, які давно всім набридли, Зеленський може потрапити до другого туру. Ми знаємо низку країн ЄС, де люди, які не мали стосунку до політичної системи, ставали прем’єр-міністрами, очолювали коаліцію. Зеленський – уже не фантастика, а реальність», – пояснив він.

Бойко та екс-регіонали

Щодо Бойка, то важливо, якою буде ситуація всередині «Опоблоку», з огляду на те, що останнім часом там відбуваються серйозні баталії. Бойко міг би мати вищі шанси, якби на його електоральному полі не було таких кандидатів, як Мураєв, що запустив канал, працює з тією ж аудиторією й дає схожі месиджі.

«Відповідно, найімовірніше, від «Опоблоку», його ахметовської частини, піде Вілкул, який також має ресурс для серйозної кампанії. Є фінанси, є медіа – телеканал «Україна». Вілкул, попри його скромні показники – близько 1%, – може наростити рейтинги. Це будуть ті голоси, які він відбиратиме в Бойка», – підкреслив він.

«Якщо брати цю четвірку й розподілити шанси, то ймовірність потрапляння до другого туру в Тимошенко – 90%, Порошенка та Зеленського – 50-60%, а Бойка – 20-30%», – констатував Войтков.

Садовий

На його думку, питання щодо Садового та «Самопомочі» відкрите. Навряд чи «Самопоміч» пройде до наступного парламенту. Недолік Садового в тому, що він веде абсолютно незрозумілу кампанію, яка точно не відповідає настроям.

Експерт зазначив, що після початку кампанії його рейтинги навіть впали.

«Наступ – незрозуміле повідомлення. Наступний – хто наступний? Він? Чи хтось інший? Це не зчитується. Якщо наступ, то на що чи на кого? На стару систему, старих політиків? Що він тоді робив увесь цей час? До того ж додається шлейф сміттєвого скандалу, розбірок усередині «Самопомочі». Партія не змогла консолідувати креативний клас після 2014 року», – пояснив він.

Сам Садовий займає якусь обережну позицію. Він не виглядає людиною, яка може боротися, будувати нову систему, додав фахівець.

«Він радше людина цієї системи, чиновник локального значення, який має підтримку львів’ян, але не більше», – констатував він.

Гриценко

Гриценко також проводить не дуже чітку кампанію, а рейтинги його знижуються. Крім того, він не має особливо фінансового ресурсу, наголосив політтехнолог.

Також гасло, яке він сьогодні виносить, – «Чесних більше» – не є тим месиджем, що може повести за собою людей, акцентував він.

Експерт додав, що Гриценку було б доречніше спробувати достукатися до середнього класу, підприємців.

Сплутати карти: яка користь від Вакарчука-президентаІнтрига з можливим балотуванням Святослава Вакарчука змушує замислитися над тим, чого насправді хочуть від співака його потенційні виборці. Про місію нових облич в українській політиці – у матеріалі політолога Олександра Радчука.

«Ми бачимо, що динаміка негативна. Тим більше зараз протягом 3 місяців включатимуться основні гравці, буде масова політична реклама, а Гриценку в таких умовах змагатися буде складно», – пояснив він.

Вакарчук

За його словами, постійними ваганнями й тим, що він не зміг донести, чи братиме участь у виборах, Вакарчук багато втратив.

Сьогодні не та ситуація, коли люди так довго чекатимуть рішення.

«Питання в тому, з ким він піде, в якому форматі, з якими гаслами, як він зможе побудувати свою кампанію. Зараз часу вже мало», – зазначив політтехнолог.

Якщо ставка на ефект неочікуваності, на те, що він зареєструється в лютому й за півтора місяця мобілізує електорат, то це даремно. Можливо, Вакарчук вагається, адже думає що зменшить шанси конкурентів, але це також даремно, підкресли він.

«Президентська кампанія – це війна. Критика все одно буде. Однак йому потрібно показати себе лідером. Лідер не вагається так довго, а робить рішучі кроки, веде активну компанію. Цього немає. Інтерес знижується, а підтримка падає», – резюмував Валентин Войтков.

Більше про те, як президент виконує свої обіцянки, – на нашій інфографіці.

Також ми з’ясували, як виконують обіцянки потенційні кандидати в президенти.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: